sobota 19. októbra 2013

v zajatí vlastného strachu.

ak máte chuť psychicky sa zničiť, mám pre vás menší tip.


The Conjuring / V zajatí démonov / Online ZDE / Nemáte zač

1970, Rhode Island
 neprirodzený chlad. podivné zvuky. zápach zhnitého mäsa.
takéto detaily vedia narušiť počiatočnú radosť z kúpy nového domu. vie o tom svoje aj rodina Perronovcov, ktorá si zbalila kufre v honbe za novým začiatkom do malebného domčeku na Rhode Islande.

to však ešte netušili, že si k domčeku ako bonus zakúpili aj bývalých zosnulých majiteľov.
tí dávajú svoju prítomnosť dôkladne najavo a rodina je nútená vyhľadať manželov Warrenovcov, známych vyšetrovateľov v oblasti nadprirodzených javov.
výsledky ich pátrania spôsobia, že má rodinka srdce až kdesi v gatiach (u mňa totéž) a síce - nachádzajú sa na území, kde v minulosti istá žena obetovala svoje dieťa temným silám, následne sa obesila na neďalekom strome, pričom nezabudla prekliať všetkých, čo narušia jej pozemok. podľa dostupných záznamov navyše došlo u predchádzajúcich rodín k viacnásobným vraždám a samovraždám. nuž, vyhliadky Perronovcov nie sú práve ružové.

no najviac znepokojujúcim faktom je, že sa to zakladá na skutočnej udalosti.
môjho brata (s ktorým sme si pri sledovaní filmu vzájomne prekrývali oči) toto zistenie dorazilo.

skôr než začnete polemizovať o mojej duševnej spôsobilosti, rada by som uviedla zopár faktov.




  •  Ed a Lorraine Warrenovci
          (*1926 +2006 / *1927)
skutočne kráčali po našej zemi.
 v roku 1952 spoločne založili New England Society for Psychic Research, čím položili základ paranormálneho výskumu. počas svojho života vyriešili cez 10 000 prípadov, pričom Ed postupoval vedeckou metódou a Lorraine údajne disponovala víziami.
autentickosť príbehov je síce diskutabilná, no faktom ostáva, že títo dvaja sú reálnymi postavami.

predmety z prípadov uskladňovali v špeciálne vyhradenej miestnosti.

*špecialitka
jeden z ich najznámejších prípadov sa pravdepodobne obtrel aj o vaše sluchové receptory- Amityville Horror, u nás známy pod názvom - "3 : 15 zomrieš". (mimochodom, môj traumatizujúci zážitok zo spomínaného hororu trvá dodnes).

  • rodina Perronovcov 
 opäť máme dočinenia so skutočnou rodinou. jedna z ich dcér v spísala všetky hrôzy do knihy House of Darkness Hous of Light (2011)
  • pri nakrúcaní poslúžili niektorí členovia rodiny ako aj samotná Lorraine ako konzultanti
ignorujme presvedčenie, že výrok based on a true story je len komerčnou nálepkou pre vzbudenie pozornosti a sústreďme sa na film samotný.
už od začiatku vám ritné polovičky zatlačí do sedačky.
príbeh je sprevádzaný jedinečnou atmosférou, ktorá sa vám spolu s hrôzou a napätím vrýva pod kožu, tak ako to od klasického hororu očakávam.
(priznajme si, novopečené diela, kde sa systematicky vyvražďuje herecké obsadenstvo, podľa možností čo najbizarnejšou smrťou, sa hororom ani nazvať nedajú. už som si zvykla pri ich sledovaní pokojne konzumovať dary chladničky a môj žalúdok nemá námietky).
naopak, jediné, čoho som bola schopná pri pozeraní The Conjuring bolo neochvejné stískanie vankúša, ktorý mi slúžil ako psychická podpora. režisér stavia  na momente prekvapenia, čo má na svedomí zopár mojich takmer srdcových kolapsov.

na záver dodávam svoje obavy, ako prežijem nasledujúce dni, resp. noci. najradšej by som si do postele nasťahovala niekoho, ku komu by som sa pritúlila. zatiaľ na tento účel využívam svojho psa. extra nadšený z toho nie je, no chudák, nemá na výber.

z filmíku.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára