štvrtok 3. októbra 2013

perličky zo Záhradnej 10.

Upozornenie:
Výroky uvedené v tomto príspevku sa zakladajú na skutočných udalostiach. Nie všetky sa vzťahujú na spomenutú lokalitu (len som potrebovala výstižný krycí názov).  


1.)     tatkova dojemná gratulácia k mamkiným narodeninám.
         - no ... nie že by si bola stará ... ale mladá si už bola.  

2.)     istý môj rodinný príslušník sa vybral do obchodu s cieľom kúpiť dve taburetky. zrejme to bolo pre neho cudzie slovo, keďže namiesto "taburetiek" vychrlil na tetu predavačku otázku
- prosím Vás, predávate dve mažoretky? najlepšie dve čierne a kožené. 

3.)     prebiehal bežný dialóg s maminou
- mami, raz aj tvoja dcéra bude v novinách ... - povedala som túžobne. 
- jasné, že áno. v rubrike Hľadané osoby. 

4.)     mamkina pohotová reakcia na bratove ultra drzé reči 
- tak ťa kopnem do riti, až budeš mať prd v ušiach. 

5.)     môj tatko na otázku "čo študuje tvoja dcéra?" neodpovedá "žurnalistiku". nahradil to pojmom "tie pletkariny". (nuž, asi nemá vysokú mienku o mojom odbore)

6.)     mamka vletí do detskej izby s otázkou
- chcete mäso na smotane alebo na šampiňónoch? 
všetci sa zhodneme na druhej možnosti. 
- smola, už som spravila na smotane 
(tomu vravím možnosť výberu) 

7.)     ten trápny moment, keď si objednávate pizzu, vyhlásite, že bývate na piatom poschodí a po telefonáte si uvedomíte, že vaša bytovka päť poschodí ani nemá. 

8.)     ďalšia časť zo ságy Môj bráška a jeho bytostné problémy  
* na chladničke si spokojne hovie chrobák
mamka - Adam, zabi tú zrúdu 
* brat ako zástanca práv všetkých zverov sveta odmietne 
* mamka nemilosrdne zruší chrobákovu životnú púť 
Adam - čo si to spravila? predstav si, že by teba tak hnusne zapučil chrobák, keby si bola na jeho chladničke ... 

9.)    pri zapájaní vysávača ma mierne skopal prúd. mamina empaticky zareagovala:
- to musíš tak ziapať? 

10.)    21. 12. 2012 
mamku chytali mierne paranojidné stavy.
- kedy pôjdeš s tým psom? o chvíľu má padať ten meteorit ... 

11.)    bratranček usilovne číta zo šlabikára 
- a urobili si posedenie pri jebličke …

12.)    mamka sa presúšala okolo môjho stolíka a nadviazala so mnou konverzáciu 
- to sú okuliare do diaľky? 
- uhm 
- a prečo ich nenosíš?! 
tatko ju konfrontuje 
-         lebo ona pozerá do blízka. 

13.)    tatkova veľavýznamná poznámka na adresu jorkširov a im podobným
- ale veď to ani nie je pes ... to sú chodiace chlpy.

14.)    znalosti angličtiny mojej mamky mierne pokuľhávajú 
pokyn - Nika, kúp psovi tú konzervu, ale nie s mäsom .. kúp tú, na ktorej je nápis "meat" 

15.)    mamku vytrvalo trápi bolesť brucha až prehlási - dnes asi zomriem. 
tatko spoza novín ľahostajne podotkne - aspoň povedz, kde máš peniaze. 

16.)    poznatok dňa. 
na mamkine dôrazné upozornenie "ten špinavý riad tu nechcem ani vidieť" nie je veľmi rozumné odpovedať "tak sa na to nepozeraj". 

17.)    môj milený bratranček, podotýkam trojročný, sa s obľubou pred kaderníctvom svojej mamky púšťa do rozhovorov s neznámymi okoloidúcimi. nedávno jednej pani teatrálne oznámil:
- mňa už nebaví taký život ... 

18.)    mamka konštatuje
 - zhoršuje sa mi zrak, zle vidím .. 
tatko oponuje
 - ty si furt zle videla ... keby nie, tak si ma nevezmeš. 

19.)    brat si prevliekol cez hlavu záclonu a vyhlásil
- som nevesta
(to ma len utvrdilo v tom, že moja rodina je mierne narušená)

20.)    mamkino prirovnanie k zveličovaniu skutočností
- na jednom konci Svitu si prdneš a na druhom sa už vraví, že si sa posrala

21.)    z prepúšťacej správy môjho vtedy 12-ročného brata z nemocnice
- príležitostný alkoholik, testy na tehotenstvo negatívne

22.)    - prečo ste sa rozhodli práve pre našu školu? 
- máte dobrú kávu a knižnicu s občerstvením
(moja pohotová odpoveď a odvtedy oficiálne oxidujem na FF KU)


 Ak by som k našej famílií mala priložiť soundtrack, s prehľadom by vyhral tento hudobný úkaz ..



4 komentáre:

  1. pesníčku si mala dať na začiatok, strašne sa to pri nej dobre čítalo, teda aj bez nej, ale chápeme sa, atmosféra, sviečočky (sviečková z čerstvého mäsa novorodencov, keď sme pri tom ahs už :D ) a ták. bohajeho, už tretíkrát si ju púšťam, lebo tá jej hypnotickosť je kupodivu hypnotická. už popravde neviem, ktoré z toho sa mi páčilo najviac, ale rozhodne musíš mať vtipný život :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. môj život by som skôr označila ako tragikomédiu ;D a ono to bol pôvodný plán capnúť piesenku na začiatok, no nevydalo. a veru že je hypnotická .. púšťam si ju dookola, som sama v izbe, noc je ešte dlhá a mňa nemá kto zastaviť :D

      Odstrániť
    2. 12-hodinová verzia je celkom masakrové sado-maso-kaso-laso, bola som rada, keď to po pol hodine seklo a odmietlo hrať ďalej :D a myslím, že nie je nič krajšie ako sa zasmiať, keď ti nad tou hrôzou proste už došli všetky slová

      Odstrániť
    3. nakoniec zasiahla vyššia moc, ktorá poslala mamičku jemne ma upozorniť, že by som už mala dávno hniť v posteli. .. a presne, hysterický smiech je najideálnejšie riešenie :D aspoň ja to tak praktizujem už dlhšiu dobu.

      Odstrániť