nedeľa 22. septembra 2013

prokrastinujeme o106.


Meanwhile on my blog ..
(počas posledných 2 mesiacov)


Pustatina. Ľudoprázdno. Čierna diera .. ( zvoľte si synonymá podľa ľubovôle ). 

Tento utešený obrázok výstižne znázorňuje moju blogovú aktivitu v poslednom období. Mohla by som sa šalamúnsky vyhovoriť na nedostatok času, poprípade sa skryť za "krízu". V konečnom dôsledku by som nebola až tak na míle vzdialená od pravdy, keďže momentálne nie je môj mozog schopný vyprodukovať niečo publikovateľné a moja inšpirácia si urazene zbalila kufre a imigrovala boh vie kam.  Skutočný dôvod je však oveľa prozaickejší ..
.. Som lenivá jak hnida. 
A hanba ma fackuje.

Čisto teoreticky si porovnajme prístup autorov k ich blogom k starostlivosti mamičiek o ich ratolesti. Pre autentickejšiu predstavu pomenujme môj blog ako Rozálku ( trpím úchylkou dávať všetkému mená ). V tom prípade je Rozálka značne zanedbávaná - dva mesiace bez prísunu živín, tekutín, neprebalená .. Ešte že neexistuje blogová sociálka alebo čo.
A keďže som si k môjmu "dieťatku" vypestovala istý citový vzťah, sľúbila som si, že sa o neho budem aj príkladne starať ! ( už je len otázne, ako dlho mi toto presvedčenie vydrží ). 

Bože, urob ma dobrým, no nie hneď.

Ak ste sa prekusli úvodnými naivnými sľubmi, gratulujem, prechádzam k pointe článku. 
Otváram si kvázi jazykové okienko a prvým "hosťom" je slovo, ktoré som už dávnejšie zaviedla do svojej aktívnej slovnej zásoby. 
Prokrastinácia.  


Alebo psychická lenivosť. Podľa wikipédie a iných múdrych definícií je prokrastinácia označenie pre chorobné odkladanie dôležitých úloh na neskôr.
Ako napr. teraz, keď hnijem na internete, pričom sa zúrivo dožaduje mojej pozornosti úloha z nemčiny. 

Dôverne to poznáte. Je načase sa učiť, ale aj tá biela stena je zaujímavejšia. 

Ako chronický prokrastinátor potvrdzujem, že tento "neškodný" zlozvyk dokáže kvalitne zruinovať psychiku človeka. Z neustáleho - urobím to potom - sa vykľuje časová slučka, ktorá sa ovíja okolo vášho krku tesnejšie a tesnejšie, až nakoniec lapáte po dychu. V konečnej fáze sa z vás stane stelesnené klbko nervov.  Pritom sa do tohto stavu vrháme dobrovoľne a čo je mimo rozpätia ľudského chápania, opätovne podstupujeme túto tortúru. 

Stratégie

vyzbrojte sa proti tejto zmiji pár stratégiami 
  • zabojujte na päť - ak máte k dispozícií dlhšie časové obdobie, nenechajte si úlohu na poslednú chvíľu, ale pekne krásne si ju rozkúskujte. trebárs každý deň si vyhraďte na danú úlohu 5 minút. venujte tomu 300 sekúnd vášho života, ono sa vám to neskôr vráti. 
  • cieľ a odmena - stanovte si ciele a odmeny za ich splnenie. za umytie kypiaceho sa riadu v umývadle si doprajte mega čokoládu. ( siahli by ste po nej tak či tak, ale takto budete mať lepší pocit ) alebo vyvaľovanie šuniek pred telkou .. kreativite sa medze nekladú. 
  • nepríjemná činnosť, alias pusa pre Jožka - táto stratégia spočíva v tom, že za nesplnenie určitého cieľu musíte vykonať niečo, z čoho sa vám skrúca žalúdok a zahmlieva pred očami. napr. týždeň upratovať namiesto milovaného súrodenca,či vyznať lásku upotenému kolegovi .. verte mi, ruky nohy si dolámete, aby ste mali úlohu čo najrýchlejšie z krku. 


aby sa toto už nikdy neopakovalo 

 




Držte palce s Rozálkou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára