sobota 3. augusta 2013

pod kupolou.

Aj vo vašom mestečku sa istotne vyskytujú ľudia,
- ktorí by vám závideli aj pekné počasie na pohrebe.
- ktorí vám svojou prítomnosťou zvyšujú krvný tlak. 
- ktorí vám svojimi "dobre" mienenými radami znepríjemňujú život a vy im už v duchu hádžete hlinu na   rakvu. 
A teraz si predstavte, že s týmito osôbkami budete musieť na dobu neurčitú zdieľať scvrknutý životný priestor. 
Pretože .. 
Pretože sa vaše mesto zrazu ocitne pod nepreniknuteľnou kupolou. 




Obyvatelia mestečka Chesters Mill na vlastnej koži pocítia, ako sa asi cítia potkany v zavretej klietke. Jedného slnečného dňa sa totiž z ničoho nič z oblohy zrúti priehľadná stena, pričom je tento nevídaný jav sprevádzaný krátkym zemetrasením. Nepotrvá dlho, kým ľudia s panikou v očiach zisťujú, že "stena" obkolesuje celé mesto a je nemožné cez ňu prejsť.
Nikto nemôže dnu ... 
.. a nikto nemôže von. 
Sú v pasci. 

Na prvý pohľad to nevyzerá až tak tragicky. Deťúrence sa vytešujú z nečakaného voľna od školy a situáciu príkladne oslavujú s nejakým tým alkoholickým nápojom v ruke. Mráz po chrbte a sucho v ústach vyvolávajú až otázky 
- ako dlho budú v uväznení kupoly? 
- čo ak im dôjdu zásoby kyslíka? 
- ani zásoby potravín a vody nie sú nevyčerpateľné. čím si zaplnia žalúdky? 
- stane sa z tejto bizarnej situácie boj o holý život? 

Tento seriál sa mi len nedávno náhodou votrel do života a celkom úspešne ma prilákal do svojich osídel. Ale má jednu obrovskú chybu.
Zatiaľ je dostupných len prvých 5 častí a u mňa sa už teraz prejavujú kruté abstinenčné príznaky. Scenáristi totiž diváka zákerne vlákajú do nebezpečnej hry - pootvoria dvere do čohosi neznámeho a úchvatného, počkajú, kým s otvorenými ústami a napätím sledujete tú nádheru a vzápätí dvere zabuchnú a vycapia na ne ceduľku - Pokračovanie Nabudúce. 
A majú vás tam, kde chceli. Zvedavosť zvíťazí a vy jednoducho MUSÍTE vedieť, akého pôvodu je tá kupola a v neposlednom rade budete prežívať bezsenné noci premýšľaním nad osudom postáv. 

Apropo postavy, tie sú kapitolou samou o sebe. 

Barbie


Otáznik číslo 1. Tento chlapík vám ešte dlho bude vŕtať hlavou .. patrí k tým "dobrým" alebo "zlým" ? Okrem iného zastupuje fázu, ktorá nastane pri väčšine ženského osadenstva pri pohľade na neho a toť fáza - lížeme obrazovky. 

Julia 


Je vám akási povedomá ? Môže byť, mihla sa v Twilighte ako mrcha Victoria. Seriál ju prezentuje ako živočíšnu novinárku, ktorá chce stoj čo stoj odhaliť pravdu. A pravdepodobne dopadne úspešne, kedže postupuje pri hľadaní tak dôkladne ako ja, keď pátram v našej domácnosti po sladkostiach. 

Linda 


A dočkáme sa aj romantickej zložky. Navyše, Linda je dobrák od kosti a teší sa obľube divákov už len kvôli svojej húževnatosti a túžbe po spravodlivosti. 

Big Jim


Ambiciózny politik. Leží mu na srdci dobro obyvateľov, alebo je to skôr vidina zisku a moci v meste ? No skúste tri krát hádať. 
(ale aj tak .. aj tak má akúsi charizmu, ktorou si vás získa, damn ! ) 

Junior 


Synátor nášho politika. "Crazy or in love?" je zbytočná rečnícka otázka ...
iba že by ste aj vy svoju lásku, ktorá vám odmieta opätovať city, zabarikádovali v protiatómovom kryte. 

Angie


Postava, pri ktorej sa vysoko nad priemerom prejavujú moje agresívne sklony. Neskutočne ma irituje .. 
ako chápem, ani mne by sa nepáčilo byť proti svojej vôli v zatuchlej pivnici 
ale aj tak. 

A teraz vám kúsok poodhalím dvere aj ja. 


hmm .. ak by som ja mala stvrdnúť v mojom veľkomeste bez možnosti úniku, pravdepodobne by som svoj život zavŕšila na miestnych koľajniciach. 



aj ja sa pýtam. aj ja sa pýtam !


aby ste mali predstavu, ako to asi vyzerá. 

ako som spomínala, nedá sa ňou prejsť. jedine ak by ste riskovali, že budú zo steny zoškrabávať vaše pozostatky. 

nie, ani lietadlom to nepôjde .. 





náš psycháč v akcii. 


optimizmus nadovšetko. 








nie, toto tam neodznelo ;D

a ani toto ;D

ako môže táto krava tak veľmi vystihovať seriál ? zistite. 



na záver niečo dojemné. 
prikladám trailer, lepšie raz vidieť ako čítať moje rozsiahle fantazmagórie 


a závisláčiť môžete ZDE



Pôvodne som plánovala rozsahovo kratší článok. 
Nevydalo. 

Týmto vzhliadam k tvorcom .. chceme pokračovanie ! 
Sincerely, everyone. 

                                                                                                   Nikka

6 komentárov: